Przez dalsze aktywne korzystanie ze Strony tvnfakty.pl i Forum bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Autora Strony i Zaufanych Partnerów, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji, tworzenia statystyk odwiedzin Strony i zapisywania postów na forum oraz komentarzy pod artykułami. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. Poprzez dalsze korzystanie ze Strony i Forum, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić. Informacje na temat Administratora Danych Osobowych, swoich praw oraz danych jakie zbiera Strona i Forum znajdziesz w "Polityce Prywatności".
Polityka Prywatności i Regulamin    Jak wyłączyć cookies?

AKCEPTUJĘ

ODZIAŁY LOKALNE
Kraków
Łódź
Warszawa
Poznań
Toruń
Wrocław
Szczecin
Katowice
Gdańsk
Białystok
PARTNERZY
Prawnik dla firm, konsumentów i osób fizycznych
Kompleksowa obsługa instalatorów
Praktyczne warsztaty dla instalatorów!
Sklep Montersi.pl
SONDA
Czy będziesz oglądał nowy program Hotel Paradise w TVN7?

Czy TVN da się zdławić finansowo?

Wyniki oglądalności za marzec 2017 r. potwierdzają, że TVN jest liderem oglądalność wśród polskich stacji telewizyjnych. W tzw. grupie komercyjnej TVN zajmuje pierwsze miejsce w rankingu oglądalności. Na drugim miejscu jest Polsat, a na trzecim TVP1. Tymczasem państwowe spółki praktycznie wycofały swoje budżety reklamowe z TVN.

Stacja TVN wśród widzów w grupie komercyjnej uzyskała udział w oglądalności w wysokości 13,64 proc., po wzroście o 1,72 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat. Stacja Zygmuta Solorza zwiększyła udziały o 3,46 proc. do 12,85 proc. Dopiero na trzecim miejscu znajduje się państwowa TVP1.

Portal "Na Temat" zauważa, że państwowe firmy albo bardzo mocno zredukowały swoje budżety reklamowe w stacjach komercyjnych albo – jak w przypadku TVN – całkowicie z nich rezygnują. Orlen, Lotos, PKO BP, PZU, PGE, Tauron, Energa, PKP Intercity, PGNiG itp. praktycznie wycofały swoje budżety z TVNu. Konkurenyjny Polsat może jeszcze liczyć na niewielką ilość reklam z państwowych spółek.

Już w 2016 roku Energa oraz Lotos znacznie ograniczyły wydatki lub całkowicie zrezygnowały z reklamy w takich stacjach jak TVN i Polsat. Grupa Energa w 2016 roku nie wydała ani złotówki na reklamy w Polsacie i TVN-ie. Choć jeszcze rok wcześniej wydatki na reklamę w tych dwóch stacjach wyniosły koncern odpowiednio ponad 2 mln zł i ok 1 mln zł.

Grupa Lotos w 2016 roku w TVN nie wydała nic, podczas gdy jeszcze w 2015 roku przeznaczyła na reklamy w tej stacji 2,2 mln zł.

Jest to bez wątpienia decyzja polityczna. Podjęta po pierwsze dlatego, że TVP cierpi na chroniczny brak pieniędzy i reklama spółek Skarbu Państwa jest nie wprost formą dotacji dla publicznego giganta. (...) Z drugiej strony media prywatne, szczególnie TVN nie komplementują nadmiernie działań rządu. Odcięcie ich od finansów publicznych jest formą politycznej zemsty i narzędziem nacisku - czytamy w artykule Jakuba Bierzyńskiego w "Na Temat".

Łukasz Ropczyński

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz, wypełnij poniższe pola. Każdy komentarz musi przejść proces weryfikacji.

Pola oznaczone * są wymagane.

Lista komentarzy

Lista dodanych komentarzy

Wyświetlone 1-2 z 2 rekordów.
2
~ Oliwia19 kwietnia 2017, 13:16
To chyba tylko ze stratą dla tych firm państwowych, że wolą przepłacać za reklamę :)
1
~ kermit19 kwietnia 2017, 12:00
Takie budżety kilka milionów tu, kilka tam, to nie jest coś co mogłoby być problemem dla TVN. Gorzej jak prywatne firmy wycofają swoje reklamy z państwowej telewizji. Wtedy TVP będzie miała spory problem.
NASZE WYWIADY
FAKTY TVN