Wczoraj późnym wieczorem do Polski dotarła informacja o sfinalizowaniu przejęcia Scripps Networks Interactive (właściciela TVN) przez Discovery Communications. Informacja podana była jako "Pilna" na paskach w TVN24 i TVN24 BiS. Nowa firma działać będzie pod nazwą Discovery w 220 krajach i terytoriach, mówiących w 50 językach.
Dzięki połączeniu, Discovery staje się globalnym liderem rozrywki telewizyjnej. Rocznie firma dostarczać im będzie ponad 8 tysięcy godzin oryginalnych produkcji za pośrednictwem wszystkich ekranów. Połączenie Discovery i TVN w Polsce pozwoli stworzyć jeszcze ciekawszą propozycję dla polskich widzów, obejmującą takie gatunki programowe, jak dokument, fabuła, rozrywka, sport i informacje, dostępne na kanałach telewizyjnych otwartych, płatnych oraz w internecie.
- Dzisiaj stajemy się jeszcze silniejszą i bardziej zdywersyfikowaną firmą medialną, do której należy portfolio marek telewizyjnych cieszących się uznaniem na całym świecie. – powiedział David Zaslav, President i CEO w Discovery. - Jako wiodący koncern medialny, nowe Discovery będzie bawić, edukować i inspirować widzów na całym świecie poprzez wszystkie platformy. Co więcej, reklamodawcom i dystrybutorom zaoferujemy nowe możliwości dotarcia do najbardziej pożądanych grup docelowych, na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki fuzji stworzymy też zupełnie nową wartość dla wszystkich naszych interesariuszy.
Warto przypomnieć, że w grudniu 2017 r. Polka – Katarzyna Kieli została szefową Discovery Networks na rynkach w nowo utworzonym regionie EMEA. Region ten obejmuje Wielką Brytanię, Skandynawię, Europę Południową, Europa Środkowo-Wschodnią i Bliski Wschód oraz Afrykę. W sumie to 140 krajów. Warszawa stanie się jednym z najważniejszych ośrodków Discovery w Europie i na świecie. Nową strukturą Katarzyna Kieli zarządzać będzie z biura Discovery w Warszawie.
- Od ponad 20 lat Discovery i TVN dostarczają polskim widzom najwyższej jakości rozrywki i pomagają im poznawać otaczający świat. Z podziwem obserwowałam rozwój TVN i bardzo się cieszę, że odtąd będziemy już wspólnie inspirować widzów w Polsce. W tej chwili otwiera się przed nami wiele możliwości. Będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby odbiorców i partnerów, wykorzystując potencjał telewizji linearnej oraz innych platform - podkreśliła Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EMEA.
- Zakończenie transakcji połączenia Scripps Networks Interactive z Discovery Communications to niezwykle ważny moment w historii TVN. Będąc częścią nowej globalnej organizacji, mamy szansę promować polskie osiągnięcia telewizyjne na całym świecie. Jestem przekonany, że z naszym doświadczeniem i potencjałem produkcyjnym, sprawdzonymi partnerami oraz charyzmatycznymi gwiazdami, TVN będzie odgrywał ważną rolę w strategii nowej firmy. Jesteśmy dumni, że możemy połączyć się ze znakomitym zespołem Discovery i zacząć razem tworzyć nową jakość w produkcji treści telewizyjnych - powiedział Jim Samples, prezes zarządu i dyrektor zarządzający TVN S.A.
Lista dodanych komentarzy
Aby dodać komentarz, wypełnij poniższe pola. Każdy komentarz musi przejść proces weryfikacji.
Pola oznaczone * są wymagane.