Jak Faustus siĂŞ do tego zastosuje to uczniowie bĂŞdÂą z niecierpliwoÂściÂą wyczekiwaĂŚ lekcji z nim. Pewnie nie ma siĂŞ czego przejmowaĂŚ w kocu to Ty masz w rĂŞku wÂładzĂŞ (dziennik). Ustal z nimi jakieÂś zasady, np. za co bĂŞdÂą sprawdziany robione, mĂłj nauczyciel historii wprowadziÂł kartkĂłwki karne za zle zachowanie z trudnymi pytaniami (raz zdarzyÂło siĂŞ jÂą pisaĂŚ), a szacunek uczniĂłw zdobyÂł wystĂŞpujÂąc w Szansie na sukces i chwalÂąc siĂŞ, Âże jest dziennikarzem w TVP3 . A w punkcie 3. Faustusie moÂżesz opowiedzieĂŚ dzieciom historiĂŞ WiadomoÂści lub telewizji.michos pisze:Rady dla faustusa.
1. Zachowaj spokĂłj.
2.ZdobÂądÂź ich szacunek aby nie byÂło tak, Âże na lekcji sÂą grzeczni a za twoimi plecami wyklinajÂą ciĂŞ w niebogÂłosy.
3.WychodŸ poza schematy ksi¹¿kowe. DorzuÌ coœ od siebie, wymyœl jakieœ sposoby na zainteresowanie ich lekcj¹.
4.Nie uwa¿aj swych uczniów za pó³g³ówków. Gimnazjaliœci mimo m³odego wieku cwani mog¹ byÌ.
Faustus, jego praktyki i zadanie dla Łukasza ;)))
Moderator: Łukasz
Na Gieldzie drzewa nie rosną do nieba. =D
Co by to było za życie, gdyby nie było Bilansu?
oraz Firmy i Portfela.
http://www.gpw.pl
Co by to było za życie, gdyby nie było Bilansu?
oraz Firmy i Portfela.
http://www.gpw.pl
-
- Fan Forum
- Posty: 2803
- Rejestracja: sobota 29 maja 2004, 18:42
- Lokalizacja: południe
- Kontakt:
Dziêujê za dobre rady - na pewno wykorzytam. Postaram siê aby mojelekcjê by³y nietuzinkowe - ju¿ 6 wrzesnia wyt³umaczê uczniom klas pierwszych w jaki sposób powsta³o pismo i wogólê do czego by³o cz³owiekowi potrzebne - w tym celu pos³u¿ê siê glin¹, z której uczniowie zrobi¹ sumeryjskie tabliczki z pismem kilnowym. Niestety o telewizji bêdê móg³ porozmawiaÌ z nimi tylko na Wosie - spróbujê zachêcic ich do ogl¹dania programów informacyjnych i publicystycznych, i to nie tylko tych z TVP Od czasu do czasu puszczê im jak¹œ muzyke - nie koniecznie klasyczn¹ Czy mo¿e ktoœ z Was zna historiê piosenki zespo³u Lady Pank (nie pamiêtam tytu³u), w której spiewaj¹; S¹ tacy, to nie ¿art dla których jesteœ wart mniej ni¿ zeroooo... ???? Powiem tylko, ¿e œciœle wi¹¿e siê ona z nasz¹ histori¹.....
KartkĂłwki planowaÂłem juÂż wczesniej - ale kilka razy pod koniec kaÂżdej lekcji zamiast pytania na poczÂątku - obowiÂązuje materiaÂł z dopiero co przeprowadzonej lekcji - pierwsza kartkĂłwka bez ocen (chcĂŞ aby poznali moje zasady), kolejna juÂż z ocenÂą - koniec z nieuwaÂżnaiem na lekcji, postaram siĂŞ tak przekazaĂŚ wiedzĂŞ, aby wychodzÂąc z lekcji powiedzieli - wiemy juÂż wszytko.
PS dziĂŞujĂŞ ÂŁukaszu za przerzucenie tego fragmentu naszej rozmowy, w nagrodĂŞ nie musisz pisaĂŚ juÂż karnego zadanai domowego, numeru gg do Kasi teÂż juÂż nie chcĂŞ, ale pomysÂł Filipa byÂł naprawdĂŞ ciekawy
KartkĂłwki planowaÂłem juÂż wczesniej - ale kilka razy pod koniec kaÂżdej lekcji zamiast pytania na poczÂątku - obowiÂązuje materiaÂł z dopiero co przeprowadzonej lekcji - pierwsza kartkĂłwka bez ocen (chcĂŞ aby poznali moje zasady), kolejna juÂż z ocenÂą - koniec z nieuwaÂżnaiem na lekcji, postaram siĂŞ tak przekazaĂŚ wiedzĂŞ, aby wychodzÂąc z lekcji powiedzieli - wiemy juÂż wszytko.
PS dziĂŞujĂŞ ÂŁukaszu za przerzucenie tego fragmentu naszej rozmowy, w nagrodĂŞ nie musisz pisaĂŚ juÂż karnego zadanai domowego, numeru gg do Kasi teÂż juÂż nie chcĂŞ, ale pomysÂł Filipa byÂł naprawdĂŞ ciekawy
Za co można dostać tutaj bana? Za pisanie na innym niż Łukasza forum. Czy to jest wolność, o którą 15 lat temu walczono? Czy to są ideały pomarańczowej rewolucji, której wstążeczkę nasz Admin dał kilka miesięcy temu na swojej stronie? Wątpie....
doktorfaustus1 pisze:Dziêujê za dobre rady - na pewno wykorzytam. Postaram siê aby mojelekcjê by³y nietuzinkowe - ju¿ 6 wrzesnia wyt³umaczê uczniom klas pierwszych w jaki sposób powsta³o pismo i wogólê do czego by³o cz³owiekowi potrzebne - w tym celu pos³u¿ê siê glin¹, z której uczniowie zrobi¹ sumeryjskie tabliczki z pismem kilnowym. Niestety o telewizji bêdê móg³ porozmawiaÌ z nimi tylko na Wosie - spróbujê zachêcic ich do ogl¹dania programów informacyjnych i publicystycznych, i to nie tylko tych z TVP Od czasu do czasu puszczê im jak¹œ muzyke - nie koniecznie klasyczn¹ Czy mo¿e ktoœ z Was zna historiê piosenki zespo³u Lady Pank (nie pamiêtam tytu³u), w której spiewaj¹; S¹ tacy, to nie ¿art dla których jesteœ wart mniej ni¿ zeroooo... ???? Powiem tylko, ¿e œciœle wi¹¿e siê ona z nasz¹ histori¹.....
KartkĂłwki planowaÂłem juÂż wczesniej - ale kilka razy pod koniec kaÂżdej lekcji zamiast pytania na poczÂątku - obowiÂązuje materiaÂł z dopiero co przeprowadzonej lekcji - pierwsza kartkĂłwka bez ocen (chcĂŞ aby poznali moje zasady), kolejna juÂż z ocenÂą - koniec z nieuwaÂżnaiem na lekcji, postaram siĂŞ tak przekazaĂŚ wiedzĂŞ, aby wychodzÂąc z lekcji powiedzieli - wiemy juÂż wszytko.
Szczerze - to siĂŞ musi udaĂŚ! Sam jestem uczniem gimnazjum i... Âświetny pomysÂł
Ostatnio zmieniony niedziela 05 wrz 2004, 13:36 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- michos
- Stały bywalec
- Posty: 1857
- Rejestracja: poniedziałek 19 lip 2004, 12:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
TytuÂł tego utworu jest taki sam jak refren czyli"Mniej niÂż zero"
Jak chcesz coœ znaleŸÌ to masz linki do stron.
http://www.lady-pank.com.pl/
http://www.krj.com.pl/LP/
Jak chcesz coœ znaleŸÌ to masz linki do stron.
http://www.lady-pank.com.pl/
http://www.krj.com.pl/LP/
ZachêÌ do ogladania programów ekonomicznych (Bilansu oczywiœcie), chocia¿ skrótu o 18.30 , niech m³odzie¿ uczy siê ekonomii, a nie dopiero w 3 kl. gimnazjum jakies ogólen informacje.doktorfaustus1 pisze:spróbujê zachêcic ich do ogl¹dania programów informacyjnych i publicystycznych, i to nie tylko tych z TVP Od czasu do czasu puszczê im jak¹œ muzyke - nie koniecznie klasyczn¹
Zamiast puszczaĂŚ muzykĂŞ lepiej sam im Âśpiewaj, u mnie na sprawdzianach co chwilĂŞ coÂś Âśpiewa , Âżartuje, a ja czĂŞsto dyskutuje z nim o sporice w czasie lekcji (zwÂłaszcza o siatkarzach)
U mnie to historyk tak zrobiÂł (to metoda zapoczÂątkowana w szkole na Brudnie w Warszawie, ktĂłra przniosÂła efekty) , Âże jak jest gloÂśno to na tablicy pisze kreksĂŞ i za 3 kreski na nastĂŞpnej lekcji jest kartkĂłwka karna z trudnymi pytaniami, a za gÂłoÂśne zachowanie samego ucznia albo referat karny lub pytanie karne z 5 ostatnich lekcji- przynosi to efekt.doktorfaustus1 pisze: KartkĂłwki planowaÂłem juÂż wczesniej - ale kilka razy pod koniec kaÂżdej lekcji zamiast pytania na poczÂątku - obowiÂązuje materiaÂł z dopiero co przeprowadzonej lekcji - pierwsza kartkĂłwka bez ocen (chcĂŞ aby poznali moje zasady), kolejna juÂż z ocenÂą - koniec z nieuwaÂżnaiem na lekcji, postaram siĂŞ tak przekazaĂŚ wiedzĂŞ, aby wychodzÂąc z lekcji powiedzieli - wiemy juÂż wszytko.
Na Gieldzie drzewa nie rosną do nieba. =D
Co by to było za życie, gdyby nie było Bilansu?
oraz Firmy i Portfela.
http://www.gpw.pl
Co by to było za życie, gdyby nie było Bilansu?
oraz Firmy i Portfela.
http://www.gpw.pl
-
- Fan Forum
- Posty: 2803
- Rejestracja: sobota 29 maja 2004, 18:42
- Lokalizacja: południe
- Kontakt:
W moim dawnym ogólniaku nauczycielka matematyki mia³a gwizdek i dwie kartki - ¿ó³t¹ i czerwon¹ - czerwona dla ca³ej klasy to kartkówka, ¿ó³ta tylko lda ucznia - l¹dujesz przy tablicy. Na ¿adnej innej lekcji nie by³o tak cicho.... :?
ÂŁukszu, dostaÂłeÂś jedynkĂŞ, poniewaÂż niezbyt dokÂładnie czytaÂłeÂś dziaÂł Fakty na naszym forum, np nie wiedziaÂłeÂś kim jest Ăłw sÂłynny Grzegorz Kajdanowicz (G. Kajdanowiczy). Maciejek spytaÂł, czy bĂŞdziesz mĂłgÂł poprawiĂŚ owÂą ocenĂŞ - wyraziÂłem zgodĂŞ, ale chciaÂłem pognĂŞbiĂŚ CiĂŞ jakimÂś okrutnym zadaniem. Filip proponowaÂł podanie numeru gg do Kasi, ja natomisat myÂślaÂłem o zmuszeniu CiĂŞ do oglÂądania WiadomoÂści o 19.30 przez caÂły tydzieĂą i zreferowaniu wszytkich poruszonych tematĂłw. Nie wiem co byÂłoby gorsze dla Ciebie?
Baryla Twoja ostatnia propozycja raczej pozostanie w sferze planĂłw, w paÂździerniku chcĂŞ wrĂłciĂŚ na uczelniĂŞ, a nie odpowiadaĂŚ przed sÂądem za deprawowanie mÂłodzieÂży w wieku szkolnym :o
PS co do tortur - mam kserokopiĂŞ MÂłota na czarownice - aÂż trudno sobiĂŞ wyobraziĂŚ jakie potworne cierpienie potrafi zadaĂŚ czÂłowiek.
ÂŁukszu, dostaÂłeÂś jedynkĂŞ, poniewaÂż niezbyt dokÂładnie czytaÂłeÂś dziaÂł Fakty na naszym forum, np nie wiedziaÂłeÂś kim jest Ăłw sÂłynny Grzegorz Kajdanowicz (G. Kajdanowiczy). Maciejek spytaÂł, czy bĂŞdziesz mĂłgÂł poprawiĂŚ owÂą ocenĂŞ - wyraziÂłem zgodĂŞ, ale chciaÂłem pognĂŞbiĂŚ CiĂŞ jakimÂś okrutnym zadaniem. Filip proponowaÂł podanie numeru gg do Kasi, ja natomisat myÂślaÂłem o zmuszeniu CiĂŞ do oglÂądania WiadomoÂści o 19.30 przez caÂły tydzieĂą i zreferowaniu wszytkich poruszonych tematĂłw. Nie wiem co byÂłoby gorsze dla Ciebie?
Baryla Twoja ostatnia propozycja raczej pozostanie w sferze planĂłw, w paÂździerniku chcĂŞ wrĂłciĂŚ na uczelniĂŞ, a nie odpowiadaĂŚ przed sÂądem za deprawowanie mÂłodzieÂży w wieku szkolnym :o
PS co do tortur - mam kserokopiĂŞ MÂłota na czarownice - aÂż trudno sobiĂŞ wyobraziĂŚ jakie potworne cierpienie potrafi zadaĂŚ czÂłowiek.
Za co można dostać tutaj bana? Za pisanie na innym niż Łukasza forum. Czy to jest wolność, o którą 15 lat temu walczono? Czy to są ideały pomarańczowej rewolucji, której wstążeczkę nasz Admin dał kilka miesięcy temu na swojej stronie? Wątpie....
Heheh to jak na meczu pi³karskim, a nie na lekcji.doktorfaustus1 pisze:W moim dawnym ogólniaku nauczycielka matematyki mia³a gwizdek i dwie kartki - ¿ó³t¹ i czerwon¹ - czerwona dla ca³ej klasy to kartkówka, ¿ó³ta tylko lda ucznia - l¹dujesz przy tablicy. Na ¿adnej innej lekcji nie by³o tak cicho.... :?
Na Gieldzie drzewa nie rosną do nieba. =D
Co by to było za życie, gdyby nie było Bilansu?
oraz Firmy i Portfela.
http://www.gpw.pl
Co by to było za życie, gdyby nie było Bilansu?
oraz Firmy i Portfela.
http://www.gpw.pl
Masz zamiar wykorzystywaÌ t¹ "pi³karsk¹" opcje równiez na swoich lekacjch?Sylwia pisze:Heheh to jak na meczu pi³karskim, a nie na lekcji.doktorfaustus1 pisze:W moim dawnym ogólniaku nauczycielka matematyki mia³a gwizdek i dwie kartki - ¿ó³t¹ i czerwon¹ - czerwona dla ca³ej klasy to kartkówka, ¿ó³ta tylko lda ucznia - l¹dujesz przy tablicy. Na ¿adnej innej lekcji nie by³o tak cicho.... :?
Pozdrawiam, Filip
-
- Fan Forum
- Posty: 2803
- Rejestracja: sobota 29 maja 2004, 18:42
- Lokalizacja: południe
- Kontakt:
Je¿eli po tygodniu wci¹z nie bêdê móg³ zapanowaÌ nad klas¹, to chyba zaopatrzê siê w gwizdek... je¿eli wci¹¿ nie bêdzie odpowiednich rezultatów - poszukam fabek, zw³aszcza ¿ótej i czerwonej lub zacznê rysowac wspomniane ju¿ kreski na tablicy
Za co można dostać tutaj bana? Za pisanie na innym niż Łukasza forum. Czy to jest wolność, o którą 15 lat temu walczono? Czy to są ideały pomarańczowej rewolucji, której wstążeczkę nasz Admin dał kilka miesięcy temu na swojej stronie? Wątpie....
Drogi faustusie sam pamiĂŞtam lekcje z praktykantem na Wosie!!! ByÂło nawet fajnie a pozatym zyskaÂł u mnie bo na 2 lekcji puszczaÂł stare wydania Dziennika, pokazywaÂł pisma z PRL-u, a pozatym jego hooby to byÂła nie wiem czy teraz teÂż jest TELEWIZJA, z jakim zafascynowaniem on to mĂłwiÂł!!
Żartowałem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość