Amerykańskie święto wyprzedaży coraz lepiej przyjmuje się w Polsce. I coraz więcej klientów odkłada zakupy na ten wyjątkowy listopadowy weekend. Wówczas można się spodziewać atrakcyjnych promocji zarówno w małych, jak i większych sklepach. W tym roku szczególnym zainteresowaniem zapewne będą cieszyć się sklepy internetowe. To tam z pewnością zrobimy większe zakupy, mając dostęp do niezliczonej ilości ofert. Od kilku lat poniedziałek po czarnym weekendzie jest właśnie świętem e-sklepów.
Warto zwrócić uwagę, że zainteresowanie Polaków zakupami w Black Friday sprawia, że oferty z roku na rok stają się coraz bardziej atrakcyjne, choć daleko nam jeszcze do amerykańskiej gorączki. Ostatni piątek listopada za oceanem jest tradycyjnym rozpoczęciem sezonu zakupów przedświątecznych. To pozwala wcześniej i dużo taniej kupić na przykład prezenty czy też elektronikę lub sprzęt AGD. W wielu sklepach można znaleźć naprawdę bardzo atrakcyjne obniżki. A to się opłaca. Zazwyczaj punkty stacjonarne są zdecydowanie dłużej otwarte, choć w tym roku może to być problemem. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić zakupy w sieci. I chyba właśnie Cyber Monday i cały wyprzedażowy weekend będzie się w 2020 cieszyć zdecydowanie większym powodzeniem.
Najczęściej sklepu kuszą rabatami od kilku do nawet kilkudziesięciu procent. Poza tym można liczyć również na interesujące gadżety, możliwość zakupu zestawów w bardzo dobrych cenach czy też darmową dostawę. W każdej opcji zyskujemy, więc nic dziwnego, że coraz częściej odkładamy mniejsze lub większe sprawunki i czekamy, jakie będą atrakcyjne oferty w Czarny Piątek.
Tradycyjnie Black Friday zawsze odbywa się w ostatni piątek przedostatniego miesiąca zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w innych krajach. W tym roku święto wyprzedaży będziemy „obchodzić” 27 listopada. Wielu z nas już się do tego czasu przygotowuje. Śledzimy zapowiedzi w mediach społecznościowych i na stronach internetowych sklepów. Już się w pewien sposób przyzwyczailiśmy do listopadowych zakupów i coraz częściej nawet sam Czarny Piątek rozszerza się na cały tydzień i mówimy już o Black Week. Niewątpliwie ten trend związany jest również z tym, że wielu klientów będzie wydawać pieniądze w sklepach internetowych, a one prześcigają się w ofertach i co chwilę zaskakują ofertami, odpowiadając na potrzeby konsumentów. Choć i tak najgoręcej będzie oczywiście w piątek.
Mówimy już o pewnej zakupowej tradycji, choć trzeba pamiętać, że to jest ogromna korzyść dla klientów i sklepów. Ci pierwsi mają okazję zrobić zakupy zdecydowanie taniej – co się szczególnie opłaca, gdy na jakąś rzecz „poluje” się od dłuższego czasu. Poza tym to idealny czas na gwiazdkowe prezenty. Poza tym korzystają również sklepy. Notują tego dnia doskonałe wyniki sprzedaży, pozbywają się towaru i bardzo dużo zarabiają. W Czarny Piątek wygrywają wszyscy i dlatego właśnie jest to najważniejsze konsumenckie święto w roku. Dzień, na który wiele osób z utęsknieniem czeka – czasem nawet z przygotowaną już listą zakupów. Z drugiej strony warto pamiętać o tym, że to sklepy konkurują ze sobą o najlepsze oferty, obniżają ceny, zaskakują promocjami, by właśnie klient u nich zrobił zakupy. A to doskonale nakręca sprzedażową gorączkę, której wszyscy ulegamy.
Warto pamiętać, że Czarny Piątek to nie wietrzenie magazynów i tego dnia sklepy proponują doskonałe produkty za świetną cenę. Zazwyczaj listopadowe wyprzedaże są największe i już żadna oferta nie przebije tej. Czasem jednak trzeba się pospieszyć, trzymać rękę na pulsie lub na klawiaturze i polować. Atrakcyjne propozycje znikają z półek (nawet tych wirtualnych) w tempie ekspresowym, więc poza cenami nawet sama idea polowania na okazje może skutecznie podnieść ciśnienie. Dodatkowo sklepy kuszą prezentami, promocyjnymi zestawami, zniżkami na kolejne zakupy.
Statystycznie więc około 23% klientów wybiera się na zakupy w Czarny Piątek zarówno do sklepów stacjonarnych, jak i tych internetowych. Zresztą miłośnicy e-zakupów mają również swoje święto i Cyber Monday przyciąga przed ekrany wielu internautów. W tym roku będzie ich jeszcze więcej. Największą popularnością wśród kupujących niezmiennie cieszą się ubrania, buty i bielizna, telewizory i sprzęt multimedialny, a także elektronika. Hitem – tak jak w każdym roku, z pewnością będą smartfony, laptopy i tablety. Te szczególnie przydadzą się przy nauczaniu i pracy zdalnej wraz z całym szeregiem bardzo różnorodnych akcesoriów. Popularny jest sprzęt AGD, kosmetyki i oczywiście zabawki. W ten sposób w jeden dzień możesz sprawić wszystkim i sobie prawdziwe niespodzianki. Cyber Monday jest oczywiście zarekwirowany dla zakupów internetowych, choć praktyka pokazuje, że można w ten dzień złowić jeszcze ciekawsze ofert niż podczas Black Friday. Wynika to z rosnącej popularności zakupów w sieci. I z pewnością ten trend będzie się umacniał – nie tylko w związku z samą pandemią. Zmieniają się wszak nasze przyzwyczajenia.