Kanał TVN7 (Siódemka) zalicza się obecnie do grona największych stacji telewizyjnych w Polsce. Tym samym, czołówka kanałów ogólnopolskich, określana dotychczas mianem BIG4, poszerzyła się o kolejnego, równorzędnego gracza.
TVN7 - wraz z TVN, Polsatem, TVP1 i TVP2 - współtworzy nową czołówkę kanałów ogólnopolskich - BIG5. W komercyjnej grupie docelowej widzów w wieku 16-49 udział stacji w okresie marzec-czerwiec 2020 wyniósł 4,9% w prime time. Wiosną i latem tego roku stacja odnotowała dwucyfrowy wzrost oglądalności (średnich udziałów i ratingów) w kluczowych pasmach.
Pogłębioną analizę wyników oglądalności stacji i jej najważniejszych pozycji programowych zawiera opublikowany przez Biuro Reklamy TVN Media raport podsumowujący wyniki największych stacji ogólnopolskich. Opracowanie można pobrać na stronie www.tvnmedia.pl/raportbig5. Przedstawiono w nim dane telemetryczne wzbogacone o perspektywę przedstawicieli rynku mediów i reklamy: domu mediowego Mediabrands, agencji badawczej Nielsen, kierownictwa stacji TVN7 oraz Biura Reklamy TVN Media.
- Tej wiosny TVN7 odniósł największy sukces na rynku telewizyjnym w Polsce. Dokonaliśmy niemożliwego i przekroczyliśmy 5% udziału w grupie komercyjnej jako jedyna stacja spoza dotychczasowej Wielkiej Czwórki. Osiągnęliśmy najwyższe wyniki oglądalności w historii stacji, pozycjonując się w gronie kanałów o największym zasięgu i widowni, budując mocną pozycję wśród młodszych grup widzów – mówi Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa TVN7.
Eksperci wskazują w opracowaniu na kluczowe czynniki sukcesu stacji, zwracając uwagę na przemyślaną, metodycznie realizowaną strategię programową i udany rebranding marki.
- Spójność pomysłu i konsekwencja w jego wdrażaniu na pewno są wielkim sukcesem Grupy TVN w projekcie rebrandingu TVN7. Ramówkę oparto na generujących stabilną (i znaczną) widownię pasmach filmowych, ale zarazem wprowadzono nowe formaty stające się „wizytówką” zmian: „Big Brother”, „Hotel Paradise”. Dzięki temu Siódemce udało się zwiększyć udział wśród całej widowni, a także zmienić profil wśród młodszych widzów – komentuje Piotr Borusiewicz, TV Director Mediabrands.
Raport Biura Reklamy TVN Media jest również źródłem wiedzy na temat nowych trendów na rynku telewizyjnym i zmieniających się oczekiwań widzów.
- Obserwujemy w danych wyraźne wyodrębnianie się kanałów ogólnotematycznych średniej wielkości, które doświadczają stabilnego wzrostu udziałów, zmniejszając dystans do tzw. Wielkiej Czwórki i jednocześnie mocniej wyróżniając się na tle licznych mniejszych kanałów – komentuje w raporcie Joanna Kopeć, Senior Media Research Executive Nielsen.
- TVN7 jest 5. największym kanałem pod względem zasięgu, porównywalnym z TVP1 i TVP2. Naszym celem jest dotarcie do wszystkich widzów, ze szczególnym uwzględnieniem osób w wieku 20 – 39 lat. W obszarze zachowań musimy adresować ich przyzwyczajenie do większej wolności wyboru, stąd produkcje od razu miały w zamyśle eksploatację treści w świecie digital. Bardzo dobre efekty tej strategii widać w wiosennych wynikach oglądalności oraz popularności na Playerze - podsumowuje Andrzej Karasowski, Dyrektor Premium TV w Biurze Reklamy TVN Media.
Lista dodanych komentarzy
Aby dodać komentarz, wypełnij poniższe pola. Każdy komentarz musi przejść proces weryfikacji.
Pola oznaczone * są wymagane.