Przez dalsze aktywne korzystanie ze Strony tvnfakty.pl i Forum bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Autora Strony i Zaufanych Partnerów, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji, tworzenia statystyk odwiedzin Strony i zapisywania postów na forum oraz komentarzy pod artykułami. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. Poprzez dalsze korzystanie ze Strony i Forum, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić. Informacje na temat Administratora Danych Osobowych, swoich praw oraz danych jakie zbiera Strona i Forum znajdziesz w "Polityce Prywatności".
Polityka Prywatności i Regulamin    Jak wyłączyć cookies?

AKCEPTUJĘ

ODZIAŁY LOKALNE
Kraków
Łódź
Warszawa
Poznań
Toruń
Wrocław
Szczecin
Katowice
Gdańsk
Białystok
PARTNERZY
Prawnik dla firm, konsumentów i osób fizycznych
Kompleksowa obsługa instalatorów
Praktyczne warsztaty dla instalatorów!
Sklep Montersi.pl
SONDA
Czy będziesz oglądał nowy program Hotel Paradise w TVN7?

TVN będzie częścią ogromnego koncernu mediowego

WarnerMedia i Discovery tworzą nowy koncern medialny, który ma być globalnym liderem rozrywki i informacji oraz wiodącą platformą streamingową. Do WarnerMedia należą m.in. HBO, CNN, Cartoon Network, wytwórnia filmowa Warner Bros. i platforma streamingowa HBO Max. W skład Discovery wchodzą m.in. kanał Discovery, platforma discovery+, HGTV, Eurosport, Animal Planet i TVN.

- Naszą wspólną wizją jest firma zajmująca się czystą rozrywką. Łącząca najbardziej cenione formaty na świecie z najlepszych gatunków programowych, w tym telewizji i filmów premium, animacji, światowego sportu i wiadomości, dzieci i rodzin, stylu życia - rozrywka pod jednym dachem - informuje David Zaslav, prezes Discovery Inc.

Połączone firmy mają konkurować z takimi gigantami jak Netflix czy Disney. Wartość nowego koncernu, według "Financial Times", szacowana jest na 150 miliardów dolarów.

- To porozumienie łączy dwóch liderów rynku rozrywki, którzy mają komplementarne zasoby treści, oraz pozycjonuje nową spółkę jako jedną z wiodących globalnych platform streamingowych typu direct-to-consumer - mówi John Stankey, prezes AT&T. - Wspierać to będzie fantastyczny wzrost i międzynarodowy debiut HBO Max ze światowym zasięgiem Discovery i stworzy synergie, które mogą być wykorzystywane do produkowania większej ilości świetnych treści i zapewnienia konsumentom tego, czego oczekują.

- Aby utrzymać tempo i pozycję lidera, kilka rzeczy jest niezbędnych - działalność na skalę globalną, zaplecze kapitałowe, różnorodna i wysokiej jakości treść oraz najbardziej utalentowani pracownicy w branży – dodaje Stankey.

Nowy koncern będzie produkować i pokazywać m.in. wysokobudżetowe filmy, animacje, sport i programy non-fiction. Dzięki połączeniu będzie on mógł więcej inwestować we własne produkcje. Będzie też koncentrować się na informacjach wykorzystując silne marki newsowe łączących się firm. Dzięki obecności w jednej spółce zarówno CNN, jak i europejskich stacji oraz przedsięwzięć informacyjnych Discovery, koncern zostanie globalnym liderem informacji.

Szczegóły fuzji

Akcjonariusze AT&T mają otrzymać 71 proc. udziałów w nowej firmie, a udziałowcy Discovery - 29 proc. Prezesem nowego podmiotu ma zostać David Zaslav, obecnie CEO w Discovery. Transakcja musi być zatwierdzona przez odpowiednich regulatorów, co ma zająć około roku.

- Liczymy, że nasza transakcja zostanie zatwierdzona w pierwszej połowie przyszłego roku - mówi Zaslav.

Po połączeniu firma ma osiągnąć w 2023 roku przychody w wysokości 52 mld dolarów oraz zysk operacyjny EBITDA w okolicy 14 mld dolarów. Nowa spółka ma dać przynajmniej 3 mld dolarów oczekiwanych synergii kosztowych rocznie. Nowy koncern nie planuje sprzedaży żadnego ze swoich aktywów, w tym TVN.

Discovery na polskim rynku

Koncern Discovery w latach 2012-2015 roku przejął 100 proc. udziałów Eurosportu, a na początku 2018 roku za 14,6 mld dolarów kupił Scripps Networks Interactive, ówczesnego właściciela Grupy TVN, płacąc 8,4 mld dolarów w gotówce, a resztę – w swoich akcjach

Łukasz Ropczyński

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz, wypełnij poniższe pola. Każdy komentarz musi przejść proces weryfikacji.

Pola oznaczone * są wymagane.

Lista komentarzy

Lista dodanych komentarzy

NASZE WYWIADY
FAKTY TVN